Gry reklamowe stają się coraz bardziej docenianą formą nowoczesnego marketingu. Poprzez zabawę łatwiej dotrzeć do odbiorcy i zachęcić go, aby dobrowolnie zgodził się na przyjęcie przekazywanych treści. Równocześnie rozwój techniki zapewnia większe możliwości tworzenia pełnowartościowych, czyli bardziej zaawansowanych gier 3D na potrzeby personalizowanych kampanii reklamowych.
Advergaming
Advergaming to techniki marketingowe, polegające na tworzeniu gier na potrzeby marek oraz zamieszczanie ich w Internecie. Istotą działania advergamingu jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców z przekazem reklamowym marki lub produktu poprzez zapewnienie im rozrywki i przyjemności w postaci internetowych gier reklamowych.
Pozytywne skojarzenia
Z roku na rok na rynek napływa coraz więcej młodych ludzi z pokolenia informacyjnego. Często są to ludzie wychowani na grach komputerowych i nawet, jeśli nie są już graczami, to poprzez sentyment wiążą z grami pozytywne skojarzenia z radosnymi czasami dzieciństwa. Fakt ten jest coraz większym wyzwaniem dla współczesnego marketingu. Można śmiało powiedzieć, że z czasem, wraz z narastaniem znaczenia konsumentów młodego pokolenia, na rynku będzie widoczny coraz wyraźniejszy odpływ od klasycznych, a jakby powiedzieli młodzi ludzie archaicznych, form reklamy (prasa, radio, telewizja) w stronę nowocześniejszych rozwiązań takich jak gry reklamowe.
Gry a psychologia
Gry charakteryzują się też ogromną przewagą psychologiczną. W odróżnieniu od klasycznej reklamy, gry nie są, bowiem jedynie narzucanym i często niechcianym komunikatem podawanym odbiorcy zazwyczaj w momencie, gdy wcale nie ma on ochoty takiego komunikatu otrzymać. Gra wymaga od odbiorcy zaangażowania początkowego, bo żeby zagrać należy z własnej nieprzymuszonej woli po tą grę sięgnąć i ją uruchomić. W takiej sytuacji użytkownik gry nie ma żadnego poczucia narzucania, czy zmuszania go do przyjmowania jakichkolwiek treści. Cała odpowiedzialność za to spada na niego, przez co jest gotowy usprawiedliwiać nawet te mniej dyskretne reklamy w grze, którą polubił. Odbiorca gry z czasem utożsamia się z jej bohaterami, bądź wydarzeniami. Dzięki temu jest gotowy więcej grze wybaczyć i bardziej ją zachwalać niż naprawdę na to zasługuje.
Marketing wirusowy
Automatycznie więc, zaczyna tam funkcjonować zjawisko marketingu wirusowego, w którym zadowoleni gracze polecają grę swoim znajomym. Jeśli dodatkowo gra ma cechy uzależniające, a trzeba dodać że większość gier takie cechy posiada, to gra ma szansę stać się bardzo trwałym i skutecznym, a przy tym samonapędzającym się nośnikiem reklamowym. Te wszystkie cechy zrzutowane na reklamowany produkt poprzez umiejętnie przygotowaną grę reklamową, tworzą niesamowicie skuteczne narzędzie marketingowe do zadań długofalowych. Psycholodzy powiedzieliby, że komunikat reklamowy przekazany za pomocą gry ma łatwą szansę zostać zinternalizowany przez odbiorcę. Jeśli tak się stanie to gracz utożsamiający się z grą z dużym prawdopodobieństwem podświadomie utożsamiał się będzie także z reklamowanym przez grę produktem, a co za tym idzie będzie go podświadomie bronił od oskarżeń i polecał swoim znajomym, a nawet obcym ludziom, jeśli nadarzy się okazja.
Zaangażowanie gracza
Ostatnim aspektem, na który warto zwrócić uwagę jest fakt, że gry często trafiają do najmłodszych odbiorców. Ci odbiorcy, choć sami konsumentami jeszcze nie są, to często mają ogromny wpływ na decyzje wielu konsumentów w swoich rodzinach (rodzice, dziadkowie itp.) Dodatkowo przekonania i sympatie wyniesione z dzieciństwa trwale i silnie oddziaływają na późniejsze decyzje ludzi w wieku dorosłym. Co za tym idzie, gdy dzieci dorosną z dużym prawdopodobieństwem będą nadal sentymentalnie wybierały produkt darzony sympatią do gry ze swojego dzieciństwa.