Geolokalizacja, geotargetowanie

Geolokalizacja to technologia pozwalająca na określenie dokładnego położenia geograficznego danego urządzenia (telefon, tablet) za pomocą współrzędnych GPS.

Liczba i znaczenie urządzeń mobilnych takich jak smartfony oraz tablety w naszym codziennym życiu gwałtownie rośnie. Wszystkie te urządzenia są wyposażone w moduły GPS zapewniające możliwość bardzo dokładnego zlokalizowania takiego urządzenia.

Ponadto przybliżoną lokalizację można także uzyskać z sieci komórkowej, a nawet z końcówki sieci internetowej do której urządzenie jest podłączone. Dlatego określenie lokalizacji nie jest ograniczone do urządzeń wyposażonych w GPS, ale może być z mniejszą dokładnością stosowane także w komputerach stacjonarnych i starszych urządzeniach przenośnych.

Gry miejskie, rozrywka

Aplikacje wykorzystujące geolokalizację mogą więc służyć szerokiemu gronu odbiorców, a także zapewniać interakcję między nimi. Najpopularniejszym zastosowaniem marketingowym tej technologii są tzw. Gry miejskie, w których użytkownicy mają za zadanie odnaleźć określone przedmioty lub osoby na podstawie informacji lokalizacyjnych uzyskiwanych z aplikacji. Jest to więc w pewnym sensie współczesny odpowiednik gry w podchody z wykorzystaniem zaawansowanej technologii.